Pages

onsdag den 18. maj 2011

Hurra hvor jeg elsker IKEA og mad... og ikke mindst Bjørn Wiinblad :)

Så fik jeg min fine bænk, og den skulle selvfølgelig samles NU! Så det gjorde jeg - smerter eller ej. Nu står den der, og den kan også holde til at man sidder på den. Hvor er det bare heldigt.
Nu mangler der bare alt pynten derude; altså tæpper og puder osv. og sol.. men det skulle komme i weekenden.



Jeg satte i går en masse kikærter i blød, med tanken om at jeg ville lave hommus i aften. det vil jeg stadig, men jeg vil også lave Taboleh i min egen version, og bruchetta.

Lulu's Tabouleh til 2: En god håndfuld persille, 3 store modne tomater, squash efter behag, forårsløg, gulerødder, rå broccoli, hvidløg, citron, olie, salt og peber. I dagens anledningen har jeg købt en pakke baby leaves som lige bliver skyllet og så møder en kniv så bladene ikke er voldsomme store. Salaten kommes i en skål. Tomaterne, squash og forårsløg hakkes fint. Gulerødder, persille og broccoli putter jeg i en minihakker til det har den ønskede konsistens. Jeg kan gode lide når det er hakket helt fint. Persille, hvidløg, citron, olie, salt og peber kommes også i hakkeren, når grøntsagerne er kommet i en skål, og hakkes til det er blandet godt sammen og persillen er i meget små stykker. Dressingen kommes over "salaten". Det smager helt vildt godt :P

For at det hele ikke skal gå op i grønt, har jeg købt parmaskinke som jeg ruller sammen og serverer sammen med lidt oliven..

Min kære mutti ringede i dag, og fortalte at min elskede mormor havde været i kælderen og finde hendes gamle Bjørn Wiinblad platter til mig, og sørme om ikke der var 12 stk - en for hver måned, en større platte og et askebæger. Satme jeg blev glad. Nu mangler jeg kun en vase. Jeg synes hans design er så fede, og det minder mig så meget om min barndom og min afdøde morfar.
For jer der ikke ved hvem Wiinblad er, så er her et billede af en platte. Måske kan I huske dem fra jeres barndom også??


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...