Pages

søndag den 15. maj 2011

Hjemmelavet koldskål :)

Jeg fik en trang til koldskål i dag, og fik lyst til selv at kaste mig ud i det. Plejer at købe Arlas med tykmælk og æg, men synes den er ret dyr hvis ikke den er på tilbud. Så nu har jeg lavet en selv, som smager af det samme :)

1 ltr. kærnemælk
½ ltr. ymer
2 æggeblommer (her brugte jeg bare 2 alm. æg hvor jeg fjernede hviden)
100 gram sukker
½ citron
1 tsk. vanillesukker

Alle dele piskes sammen, vent dog med kærnemælken som først tilsættes tilsidst, og stil den på køl i et par timer.
Jeg vil putte en masse frugt i for at gøre den lidt sundere, men ellers godt med kammerjunkere :P


OBS! En del opskrifter skal der en kvart piskefløde i. Det kan sikkert anbefales, men det venter jeg med, til en aften hvor jeg er alene hjemme ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...