Pages

mandag den 5. september 2011

Sennepsmørbrad

Vejen til en mands hjerte, går gennem maven - eller noget i den stil. I hvertfald vil jeg kaste mig ud i denne ret i aften.. Opskriften er tyvstjålet fra Arlas hjemmeside.

Og jeg er allerede sulten NU!
Hovedret til 4

  • svinemørbrad (ca. 600 g)
  • 25 g smør
  • ½ tsk groft salt
  • friskkværnet peber
  • 1½ dl vand
  • 1½ dl Arla Karolines Køkken® Cremefraiche 18%
  • 2 tsk hvedemel
  • 2 spsk finthakkede chalotteløg
  • 2 spsk grov dijonsennep
  • ½ tsk groft salt
Tilbehør
  • 500 g frisk pasta
  • 300 g broccoli
  • 300 g gulerødder
Puds mørbraderne for sener og hinder. Skær dem i små skiver (ca. 1 cm tykke) og tryk dem lidt flade. Steg skiverne i gyldent smør i en pande ca. 1 min. på hver side (2 min. i alt). Tag dem af panden, drys med salt og peber og hold dem varme. Kog panden af med vand. Rør cremefraiche og mel sammen til en jævning og tilsæt den under omrøring. Kom chalotteløg og sennep i saucen og kog den godt igennem i ca. 2 min. Smag til med salt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...